24 Mayıs 2016 Salı

Yabancı

Nedense bugün Albert Camus'un Yabancı isimli eseri geldi aklıma.Eser gerçekten de eser niteliğinde olduğu için sanki hiç unutulmayacak gibi geliyor bana.Çünkü o kadar güzel bir çıkmazın içindeki hayata tutunma duygusu var ki eserde.İnsan gerçekten nefes aldığının hissedebiliyor bence.Genellikle bu tür kitaplar okumam ancak A.Camus gerçekten sözleri ve hayata bakışı ile dikkatimi çekmişti.Bu yüzden Yabancı isimli kitabına başlamıştım hayat gerçekten sandığımızdan daha değerli aslında tabi ki toplumun içinde ne kadar olduğumuza da bağlı biraz.Zaman olarak söylemeye çalışmıyorum değer olarak anlatmaya çalışıyorum.

Yabancıdan bir kesit 

Bugün annem öldü. Belki de dün, bilmiyorum. İhtiyarlar Yurdu’ndan bir telgraf aldım: "Anneniz öldü. Cenazesi yarın kaldırılacak. Saygılar." diyordu. Bundan pek bir şey anlaşılmıyor. Belki dün ölmüştür.

Ölmek aslında o kelime ne kadar derin ve ne kadar soğuk değil mi ? 

Bence yabancıya yabancı olan herkes okumalı bu kitabı.Kitap gerçekten bir çocuğun kalp ritimleri ile birşeyleri anlatmaya çalışması gibi.

Salih Yücel GÜR