10 Nisan 2018 Salı

Satış Teknikleri Ders Notları

Satış Teknikleri Ders Notları

Konaklama işletmeleri yaşamlarını sürdürebilmek için satış faaliyetlerinde başarılı olmak zorundadır.

1-) Pazarlamada Satışın Yeri ve Önemi

İşletmelerin gelir üreten başlıca faaliyetleri pazarlama ve satış faaliyetleridir.Artık işletmeler için rekabet amaç haline gelmektedir.
Pazarlama ve satış faaliyetleri sonucunda işletmeler sadece gelir elde etmezler, aynı zamanda gerçek müşterileri ile gerekse dış dünyanın diğer unsurlarıyla ilişkileri geliştirerek bu pazarlarda uzun dönemli konularını da belirlerler.

Pazarlama: Pazarlama kavramı yalnızca işletmeler için değil,toplumun çeşitli kurum ve unsurlarının gerçekleştirdiği geniş kapsamlı bir işlemler ve eylemler bütünüdür.

2-) Pazarlama ve Satış İlişkisi

a-) Müşteri Memnuniyeti
b-) Ürün ve hizmetlerin sunumu
c-) Toplumsal Fayda
d-) Toplumsal Sorumluluk

Değer kavramı: Müşterilerin yaptıkları alışveriş ve satın aldıkları ürün ya da hizmetlerle ilgili fayda,maliyet karşılaştırılmalarını içerir.

Pazarlanmada ürün ve hizmetlerin algılanan değerini oluşturmak üzere;

a-) İşlevsel Fayda
b-) Deneyimsel Fayda
c-) Sembolik Fayda

Olmak üzere en az 3 fayda türünden ve bunların her birinin çok çeşitli örneklerinden söz edilebilir.

4P Kanunu

* Product = Ürün
* Promotion = Tanıtım
* Price = Fiyat
* Place = Yer,Mekan



Niş Pazar: Çok dar bir tüketici grubunun istek ve gereksinimlerine göre bölümlenmiş pazarlardır.Büyük işletmelerin girmek istemediği ya da göremediği özel Pazar bölümleri sınırlı tüketicisi olan bir yapıya sahiptir.


Satışçılık Mesleği: Müşterinin yarar elde edebileceği bir ürünün satın almaya motive edildiğibir ikna sanatıdır.
Satış elemanı satış yapar pazarlamacı ise ürünün tasarlar,saha çalışmasının belirler.

Pazarlama Düşüncesinin Gelişimi

* Üretim Yaklaşımı
* Ürün Yaklaşımı
* Satış Yaklaşımı
* Pazarlama Yaklaşımı