Satış Teknikleri Ders
Notları
Konaklama işletmeleri yaşamlarını sürdürebilmek için satış
faaliyetlerinde başarılı olmak zorundadır.
1-) Pazarlamada Satışın Yeri ve
Önemi
İşletmelerin gelir üreten başlıca faaliyetleri pazarlama ve
satış faaliyetleridir.Artık işletmeler için rekabet amaç haline gelmektedir.
Pazarlama ve satış faaliyetleri sonucunda işletmeler sadece
gelir elde etmezler, aynı zamanda gerçek müşterileri ile gerekse dış dünyanın
diğer unsurlarıyla ilişkileri geliştirerek bu pazarlarda uzun dönemli
konularını da belirlerler.
Pazarlama: Pazarlama kavramı
yalnızca işletmeler için değil,toplumun çeşitli kurum ve unsurlarının
gerçekleştirdiği geniş kapsamlı bir işlemler ve eylemler bütünüdür.
2-) Pazarlama ve Satış İlişkisi
a-) Müşteri Memnuniyeti
b-) Ürün ve
hizmetlerin sunumu
c-) Toplumsal Fayda
d-) Toplumsal
Sorumluluk
Değer
kavramı: Müşterilerin
yaptıkları alışveriş ve satın aldıkları ürün ya da hizmetlerle ilgili
fayda,maliyet karşılaştırılmalarını içerir.
Pazarlanmada
ürün ve hizmetlerin algılanan değerini oluşturmak üzere;
a-) İşlevsel Fayda
b-) Deneyimsel
Fayda
c-) Sembolik Fayda
Olmak üzere en az 3
fayda türünden ve bunların her birinin çok çeşitli örneklerinden söz
edilebilir.
4P Kanunu
* Product = Ürün
* Promotion = Tanıtım
* Price = Fiyat
* Place = Yer,Mekan
Niş Pazar: Çok dar
bir tüketici grubunun istek ve gereksinimlerine göre bölümlenmiş
pazarlardır.Büyük işletmelerin girmek istemediği ya da göremediği özel Pazar
bölümleri sınırlı tüketicisi olan bir yapıya sahiptir.
Satışçılık
Mesleği: Müşterinin yarar elde
edebileceği bir ürünün satın almaya motive edildiğibir ikna sanatıdır.
Satış elemanı satış
yapar pazarlamacı ise ürünün tasarlar,saha çalışmasının belirler.
Pazarlama
Düşüncesinin Gelişimi
* Üretim Yaklaşımı
* Ürün Yaklaşımı
* Satış Yaklaşımı
* Pazarlama
Yaklaşımı